Vroeg op voor de reis naar Kuala Lumpur

22 juli 2013 - Kuala Lumpur, Maleisië

KL maandag 22 juli

Krabi hebben we vandaag vroeg verlaten. Om half zes ging de wekker en om zes uur kwam de taxichauffeur ons halen in het hotel. Daar begint de reis naar Kuala Lumpur, 55 minuten vliegen weliswaar met Airasia. Een prima aziatische vliegmaatschappij. Je kunt het vergelijken met de europese Ryan Air. Alleen heb je bij Air Asia meer beenruimte en oogt het vriendelijker. Om precies 07.55 gingen we de lucht in. Ik had mijn ogen al dicht en de rest van de vlucht ook. De tijd ging zo sneller voorbij, ook al was het een ieniemieniestukje vliegen.

Op KL airport zochten we een taxi. Eerst pinnen natuurlijk, want onze bhattjes waren hier niet geldig. Deze moesten we inwisselen voor de eenheid ringgit. 10 ringgit is 2.50€. Het is ongeveer hetzelfde waard als de Bhatt. De taxi bracht ons naar de herriestad KL. Dit viel tegen, want het was ongeveer een uurtje rijden. Het vliegveld lugt dus ver af van het centrum. Je kunt het dus totaal niet vergelijken met amsterdam centrum en schiphol die wel dicht bij elkaar liggen.
Ons hotel ligt middenin het centrum van de stad met uitzicht op de tein towers van Kuala Lumpur. Mooier kan dus niet!

Eenmaal in de stad hebben we de metro genomen naar KL centraal, waar allemaal shoppingmalls gevestigd zaten. It means heaven to us. Shop till we drop, dachten we althans. Het viel reuze tegen. Veel kleding van synthetische stof en slechte kwaliteit vormde het merendeel van de collecte van de winkels. Gelukkig zat er ook een H&M en een Zara. Voor de rest heeft KL ook hele dure shoppingmalls met exclusieve merken. Louis Vuitton, Gucci en Prada zijn er niet weg te denken. Na het winkelen hebben we snel even wat gegeten bij de pizzahut. Geen aanrader. Een slappe pasta was wat je kreeg.

Na een dag ben je gesloopt, dus vatten wij de slaap heel snel!

1. Henk Dijk:
    29 juli 2013
    Hallo Hagen family,
    Ik lees in de reisverslagen zeeziekte, hoge golven, tegenvallend KL, Pizzahut en winkels, gesloopt zijn, smog etc.
    Ik mag toch hopen dat jullie ook wel een beetje genieten van deze reis en ook leuke dingen zien en doen? Zorg er wel voor dat Wout uitgerust terugkomt hoor, zodat-ie er weer voor de volle 45% tegenaan kan . . . . . . . .
    groetjes Henk en Harma
  2. Fleur:
    30 juli 2013
    Hoi Henk en Harma, wij genieten van onze vakantie met volle teugen! We zijn nu in Kotah Baru al voor vier dagen en vliegen vanavond weer terug naar Thailand. Ik loop helaas een beete achter met mijn blig maar ik haal het allemaal in. Vandaag dus de verhalen van het platteland hier! Wout is ook goed uitgerust en zo nog een paar dagen snorkelen in Thailand!