Laatste dag KL

24 juli 2013 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vandaag was het de bedoeling om verder het land Maleisië te verkennen. Helaas wilde het niet lukken met de vliegtickets te boeken, dus bleven we nog een extra dagje in de stad. Helemaal niet erg! Er waren nog zat dingen te bekijken. We wilden naar het Vlinderpark. Verschillende soorten planten, dieren en bloemen die je kon bewonderen. De flora en fauna van KL wordt het ook wel genoemd. Na het ontbijt pakten we de trein (wat leek op een metro in onze ogen) naar de Kl centraal. Daar hebben we even geluncht bij de Mac Donalds (heel goedkoop trouwens!) en met de trein doorgereisd naar een station waar vlakbij het park zou moeten zitten. Na lang zoeken en veel gepuzzel met de kaart hebben we het park uiteindelijk niet kunnen vinden. Zelfs de lokale bevolking wist niet waar het park zat! We hebben even gezeten in de tuin van het paleis van de koning. Heel grappig hierbij was dat er in de buitenlucht een klein sportschooltje stond. Er stonden toestellen waarbij je je benen, buik en  armspieren kon trainen. Gewoon in de buitenlucht en helemaal gratis! Een super leuk initiatief om de bevolking sportiever te maken. Hierna zijn we langs verschillende winkels geslenterd en hebben nog een paar leuke shirtjes gekocht. Het enige vervelende was dat de mensen hier erg opdringerig zijn wanneer je in hun winkel komt. Ze laten alles zien van hun collectie en wanneer je zelf een shirtje uit de rekken haalt, laten ze een andere soortgelijke zien. Ik weet toch zelf wel wat ik leuk vind, denk ik dan! Waarschijnlijk bedoelen ze het goed, maar het maakt me soms wel nerveus haha.

Na het shoppen hebben we iets gehaald bij een Maleisische Mac Donalds. Oftewel; rijst, kip en curry was wat ze verkochten. Het hele take away restaurant zat vol met mensen met hoofddoekjes, omdat zij na zonsondergang natuurlijk weer mogen eten. Een fraai gezicht.
In het restaurant voelde ik me totaal niet lekker, ik kreeg ferme hoofdpijn en mijn maag ging tekeer. Ik ben maar meteen gaan slapen in de hoop dat ik me iets beter zou voelen! Voor de rest een super dag gehad in het chaotische KL!