Helsinki is geweldig!

11 januari 2014 - Helsinki, Finland

Onze reis naar Helsinki woensdagavond was heel goed gegaan. We werden van het vliegveld opgepikt met de auto (luxe!) door Heli en haar vriend. Heli is een vriendin van Elise die zij heeft ontmoet toen ze aan het studeren was in Zuid-Korea.
Het appartement van Heli is heel mooi en ze zijn heel gastvrij.
De volgende dag hadden we meteen een interview op een talenschool in Helsinki. Het was maar tien minuutjes met de bus, dus dat was zeker te doen.
Op deze school hadden we een gesprek met de directeur van de talenschool genaamd SYK. Hij vertelde ons alles over de school en het algemene onderwijs in Finland zelf. Daarna mochten we aanschuiven bij een typisch Finse lunch op deze school.
De directeur had geregeld dat we verschillende leraren en leerlingen konden spreken die meededen aan het Green Flag Project, een duurzaamheidsproject op deze school waar we meer over zullen vertellen in onze samengestelde productie.
De leraren en leerlingen beantwoordden al onze vragen, dus alles was duidelijk. Daarna mochten we nog een les bijwonen over het recyclen van papier waar de leerlingen weer schilderijtjes van konden maken.

Na het interview hebben we de volgende afspraken in Helsinki concreet gemaakt. Dit was gelukkig gelukt.

Gisteravond zijn we de stad in gegaan nadat we aan school hadden gezeten en de interviews hadden voorbereid. We hebben gewinkeld en zijn niet met lege handen thuis gekomen (uiteraard). We hebben gegeten bij een soort van Vapiano met Jantina, Rowan, Elise en Heli. Dat was heel gezellig en lekker!
De winkels in Helsinki zijn tot 21.00 uur open, dus zelfs na het eten hebben we nog even de H&M bezocht.

Vandaag zijn we thuis gebleven om alleen maar aan onze artikelen te werken. Vanavond gaan we naar een pub om wat te drinken in de stad. Gezellig!

näkemiin, moi moi.

(= tot ziens, doei doei in het Fins)

1. Wout:
    11 januari 2014
    Klinkt allemaal goed Fleur. Leuk dat de directeur zoveel voor jullie geregeld heeft en dat je zo'n fijn en gastvrij onderkomen hebt. Geniet ervan en tot snel !
  2. Fleur:
    11 januari 2014
    Thanks pappieee
  3. Ilse:
    12 januari 2014
    Hey fleurtje, goed je verslag te lezen!
    Ben benieuwd naar het vervolg.
    Succes meissie!!

Liefs van je moeder in france
    xxl