Hoge gebouwen bezoeken in KL

23 juli 2013 - Kuala Lumpur, Maleisië

23 juli

De tweede dag in KL was heel leuk en vermoeiend. Deze stad put je uit en ik zal haarfijn uitleggen hoe dit komt.

De chaos word je soms te veel. Het is om moe van te worden. Je moet goed uitkijken waar je loopt; of er per ongeluk een steen schots en scheef ligt of dat de auto's met een topsnelheid door de straten razen.

Het ontbijt in het Citrushotel bestaat uit nasi en warm vlees. Een combinatie wat ik 's morgens vroeg niet door mijn keel krijg. Het enige wat een beetje lekker was cornflakes met warme melk. Na het niet al te stevige ontbijt werd het tijd om de Twintowers te bezoeken en de Meneratower oftewel de televisietoren van Kuala Lumpur.
Er was helaas vandaag super veel smog waardoor dit het uitzicht belemmerde. Net toen we in de rij stonden om entreetickets te kopen, waarschuwde twee toeristen ons dat de smog het uitZicht belemmerde. Ze lieten foto's zien en je zag inderdaad alleen maar grijze, lage wolken waardoor je geen uitzicht op de stad had. We besloten geen kaartjes te kopen, maar wel in de 3D machine te gaan. Voor een kwartiertje was je vijf euro kwijt. Het was leuk en spannend, maar ook niet mee dan dat.
Na de 421 meter hoge tvtoren gezien te hebben, liepen we door naar de twintowers. 2 meters hoge wolkenkrabbers staarden je aan. Moet je eens nagaan hoeveel ramen er in deze gebouwen zitten. De glazenwasser heeft zo elke dag werk om de 32.000 flinke ramen te wassen. De twintowers, beter bekend als de tower of Kl, telt in totaal 88 verdiepingen, 1800 deuren en 765 deuren. Enorm! En het wordt ook nog eens verbonden met een lange brug.

In de twintowers bleek er een groot winkelcentrum te zitten met exclusieve merken. Hier was het heerlijk koel, dus eventjes een kleine pauze na het stappen door de stad.
Na het winkelen stapten we, na lang getuurd op de stadskaart te hebben, in de metro naar Chinatown.
Lekkere cheesecake gegeten en meteen geluncht in een nogal prijzig hotel. Dit was het enige waar je een lunch kon nuttigen. Wij hadden veel verwachtingen van Chinatown, maar het viel vies tegen. Een marktje waarbij er na elke stap langs de kraampjes werd gezegd: "hello, buy buy buy something." Ik weet toch zelf wel of ik iets leuks zie of niet!

Na chinatown hebben we nog de grote elektronicawinkel bezocht. Tablets, telefoons, iphones. Je kon het zo gek niet bedenken en ze verkochten het van alle merken. Eindelijk had ik mijn Dr. dre beats gekocht, want daar kwam ik voor! Na de lange dag zijn we naar het hotel gegaan. We hadden 's avonds laat eten besteld in het hotel en de roomservice was het komen brengen. 0.25 eurocent voor de roomservice.

En nu lekker slapen!

1. Ina:
    29 juli 2013
    Haha, wat een dag, wel jammer van de smog maar dat zal je daar wel vaak hebben, nog veel(shop)plezier ;)
  2. Henk Dijk:
    29 juli 2013

Wout met 3 vrouwen op pad . . . ., ik kan me voorstellen dat hij dagelijks zijn zorgelijke momenten heeft.