Dag op de Amandaman zee doorgebracht

18 juli 2013 - Phi Phi-eilanden, Thailand

18 juli

De dag begon vandaag met een lekker fris ontbijt: muesli met yoghurt en fruit en natuurlijk een bananenshake die niet te missen is hier in Thailand. Vandaag zouden we een tocht maken met de typische Thaise bootjes; de zogenoemde longtailboat. Voor tien euro (400 baht) waren we een hele dag zoet met snorkelen en andere leuke dingen. We hebben monkeybeach bezocht, waarbij je wilde aapjes kunt zien. Nou ja wild.. Zodra je eten bij je hebt, springen ze op je af. Ze zijn dus niet bang voor de mens, maar hebben zich wel een eigen eiland toegeëigend waardoor ze dus wild zijn. Een paar foto's genomen van de bavianen, maar ze waren al snel op ons uitgekeken doordat we geen voedsel bij ons hadden. Hierna zijn we gaan snorkelen in een baai, hier is het water lekker kalm zodat je de onderwaterwereld prachtig kunt bewonderen. Papagaaivissen, zwaardvissen, De vis genaamd Dorah van finding nemo, zebravissen, sardientjes, zee-egels, maanvissen en zelfs een kleine haai hebben we gespot! Na dit snorkelavontuur voeren we richting Maya Beach and National Park. Op dit strand is de film The Beach, waarin Leonardo di Caprio hierin een hoofdrol speelde, opgenomen. De entree kostte 100 baht, (€2,50). Zaak was wel dat je naar de overkant moest zwemmen en je een trap gemaakt van touwen op je blote voeten moest beklimmen. Dat laatste was het ergste nog niet, alleen de zee was woest, waardoor het gevaarlijk was om naar de overkant te zwemmen. Wij bleven op de boot, het strand zou echt niet anders zijn geweest dan de parelwitte stranden die wij vanaf de boot al hadden gespot. Maar goed, het is natuurlijk wel een apart gevoel als je Maya Beach hebt bezocht waarbij de grootste hunk van de Titanic hier heeft gelopen. Anyway, wij moesten dus anderhalf uur wachten op de andere mensen die dit nationale park wel wilden bezoeken. Ik werd ondertussen kotsmisselijk, want de zee was echt woest. Zelfs de kapitein werd zeeziek; gelukkig maar! Na Maya Beach hebben we een rustiger stukje zee opgezocht waar je kon zwemmen of kon snorkelen. Het was ondiep water, dus veel vissen waren er dus niet. Na een hele dag op het water te hebben gevaren en gesnorkeld, zetten we koers naar het vaste land. Deze prachtige dag sloten we af met Pad Thai, een biertje en een cocktail Cosmopolitan. Slaap lekker!