Van Phi Phi naar Krabi. Niet echt een stad om verliefd op te worden

17 juli 2013 - Krabi, Thailand

17 juli 2013

Vandaag verlaten we het adembenemende mooie Phi Phi eiland en reizen we verder naar Krabi, naar het vasteland. De boot lag al klaar voor ons. Een iets minder moderne boot dan we hadden op de heenweg naar Phi Phi. Sterre en ik zochten meteen verkoeling in de kajuit. Airco gevonden en ook een paar stoeltjes. Papa en mama bleven de warmte trotseren en het loonde. Bij het wegvaren uit de haven hebben ze maar liefst drie prachtige zwarte dolfijnen gezien! Ze zwommen mee achter de boot aan. "Het was net of ze ons gedag zeiden", liet mama weten. We vonden het heel jammer dat wij deze zoogdieren niet hadden gezien, maar dat komt vast nog wel een keer. De boottocht duurde een kleine anderhalf uur. Ik bleef de hele weg buiten staan in de hoop dolfijnen te spotten. Tevergeefs. Voet aan land werden we meteen verwelkomd door een tiental taxichauffeurs die schreeuwde: "taxi, taxi!" Voor een tientje lieten we ons naar het hotel rijden. Veel geld voor hier, maar het was te ver om te lopen in de hitte en met onze koffers. We wisten toch achteraf dat ze ons een poot hadden uitgedraaid. Onze suite zag er prima uit. Ons verblijf was inclusief ontbijt. Lekker! Nadat we de suite onze goedkeuring hadden gegeven, gingen we de stad verkennen. Winkeltjes, restaurantjes met verschillende keukens en vooral veel auto's en mensen. Krabi ligt aan de kust, dus de lucht was schoner dan in andere steden. Het enige wat me meteen opviel was dat dit deel van Krabi heel toeristisch is. Veel buitenlanders en hoge prijzen in verhouding met Phuket. Krabi is niet echt een stad om verliefd op te worden. Leuke eettentjes, maar dat is ook het enige. In Krabi zullen we drie nachten verblijven en van daaruit vliegen met Airasia naar Kuala Lumpur, Maleisie. Eindelijk een stad met echte winkels en bezienswaardigheden! We zijn benieuwd. Nu lekker slapen want ik vertrek al om zes uur 's morgens! Slaap lekker! Liefs uit Krabi