Reis van Phuket naar Phi Phi Island

17 juli 2013 - Phi Phi-eilanden, Thailand

17 juli

Om 7 uur om precies te zijn stonden we alweer naast ons bed. We maakten ons klaar voor de bootreis naar Phi Phi Island, het eiland waar Leonardo di Caprio een hoofdrol heeft gespeeld.
Met goede moed vertrokken we met het taxibusje naar de boot. Ik had geen pilletje genomen tegen reisziekte. Ik ben immers gewend aan hoge golven, want we hebben zelf een boot, dus dit zou een makkie zijn. Half Japan of China (ik kan die mensen niet uit elkaar halen) vochten om de mooiste foto te schieten van onze bestemming in de verte. En dit allemaal terwijl we nog stilstonden en er geen beweging in de boot was te krijgen. Een kwartier verlaat vertrokken we dan eindelijk. Op naar Phi Phi! Halverwege de reis werd ik kots en kotsmisselijk. Ik had al spijt dat ik de reispil niet had genomen. Nadat mijn maag omgekeerd was, ging het wel weer en mijn moeder kwam met gezwinde spoed aan met de vertrouwde reispil. Deze pil gaf me een goed gevoel en ik voelde me niet meer ziek. Misschien zit het wel tussen je oren dat je je meteen beter voelt wanneer je deze pil in je mond stopt. Anyway, ik voelde me niet meer misselijk en daar ging het om. Na een uur zagen we eindelijk land in zicht. En wat voor land; regenwouden, stranden, uitgesleten rotsen en boten die voor de kust lagen te dobberen. Ik vond het nu al prachtig! Eenmaal voet aan land, werden we overspoeld met mensen die ons transfers naar het hotel aanboden. Dit eiland is autovrij waardoor ze geen taxi's hebben. De taxi hier betekende een ijzeren mand waarin de koffers werden gedaan en je zelf achter je spullen aan moest lopen terwijl het voortgeduwd werd door de "taxichauffeur."
Ik vind het nu al een prachtig eiland en zal er ook zeker van genieten! Byebye! X uit het mooie Phi Phi