Off to Kota Bharu!

25 juli 2013 - Kota Bahru, Maleisië

De dag is aangebroken dat we het drukke KL verlaten en een rustiger gebied gaan opzoeken met het vliegtuig. We reizen af naar Kota Bharu! Een streng Islamitische stad waarbij je rekening moet houden dat de Rhamadan deze tijd een grote rol speelt. Om half elf haalde onze taxi ons op vanaf het hotel in KL. Het was weer een uur rijden, dus tijd genoeg om nog even een uurtje slaap te pakken. Onze vlucht van half twee 's middags ging voorspoedig. Het waren natuurlijk maar 50 minuten die zo voorbij zijn wanneer je een tijdschrift leest of muziek luistert. Met de taxi zijn we voor 25 ringgit naar ons resort gebracht. Is ongeveer zes euro. We zaten maar een kwartiertje in de auto. Toen we aankwamen in het resort vonden we het al akelig stil. Er liepen eigenlijk geen gasten, alleen maar heel veel katten. Onze incheck verliep ook niet  bepaald soepel. Ze hadden onze reservering niet binnengekregen waardoor we opnieuw een reservering moesten maken via Asiarooms of Agoda. Na een uurtje kregen we ons hutje toegewezen. Het was een klein hutje met vier bedden en een badkamer. Bij de eerste kamer deed de airco het al niet dus moesten we verhuizen. Je zag in ons hutje allemaal salamanders lopen. Niet eng, maar ook niet fris. Meteen al werd er gezegd door ons vieren dat we hier niet langer dan een nacht zouden blijven. We zouden kijken naar een ander resort. Ook was ons resort helemaal uitgestorven, geen mens was er te bekennen.

De avond viel en we gingen op zoek naar een eettentje. We hebben dik een uur gelopen voordat er eindelijk een restaurant in zicht kwam. Net voordat we een stap in het eettentje zetten, begon het keihard te regenen. Tja, moessontijd he! We hebben een droog plekje uitgekozen want het plafond van het tentje was bedekt met golfplaten waardoor de regen zo heen sijpelden. Het eettentje heet "Seafoodcorner." Lekker gegeten! Vooral de omelet gevuld met seafood was erg lekker.

Na het eten zijn we langs een ander resort gelopen, vlakbij het eettentje. Alles zag er veel gezelliger uit en vooral veel schoner. Er liepen veel mensen rond en dat hadden wij niet in ons resort. Later bleek dat dit resort en ons resort het enige was in de buurt. De keuze was snel gemaakt: we zouden vertrekken naar het gezelligere resort.

De volgende ochtend, na lek geprikt te zijn door verdomde muggen, zijn we gaan ontbijten. We zaten helemaal alleen in een hele grote zaal. De service van dit resort, PCB resort, was zeer onbeleefd. Het leek alsof ze het geen moer kon schelen hoe wij het hier hadden! Ze waren alle twee druk bezig met zichzelf en keken niet op of om naar ons vieren. Waarschijnlijk hadden ze geen puf meer door het meedoen aan de Rhamadan. Val er in ieder geval de klanten niet mee lastig!  Het zwembad zag er ook ronduit goor uit. Het water had allemaal kleine witte puntjes waaruit je kon opmaken dat het chloor niet goed opgelost was. Snel weg hier dus! Met de warmte is het namelijk echt niet uit te houden zonder zwembad.
We pakten onze koffers, checkte uit met de boodschap "it was nothing special. We won't stay a minute longer." Hun reactie was oppervlakkig en ons commentaar werd alleen beantwoord met geknik.

Aangekomen bij het resort werden we gelukkig wel met open armen ontvangen. We hadden twee luxe en ruime hutjes waar je wel een paar dagen kon vertoeven. Het zwembad zag er prima uit!
Na een rondleiding te hebben gekregen door het resort, bleek er iets niet te kloppen. Mijn moeder herkende alle foto's op de boekingssite die hier in dit resort terugkwamen. In ons vorige resort herkenden we niets van de foto's! Uiteindelijk bleek dat we bij het verkeerde resort waren afgezet door de taxichauffeur! Stom, maar niets aan te doen.
We zitten in de middle of nowwhere op het platteland dus het enige wat je kon doen is lekker zonnen, zwemmen, eten en drinken! Heerlijk om even tot rust te komen een paar dagen!!!